+420 596 614 746Po - Pá 6.30 – 15.00

Aktuality

HMF - bezpečnost především

HMF - bezpečnost především

04.06.2012

Zajištění při přepravě (EN 12999:2011, 5.4.3)

Požadavky na zajištění jeřábu při přepravě byly zpřísněny v normě EN 12999:2011. Kromě světelné signalizace v kabině vozidla musí  být i zvukový signál když:

  • Výška jeřábu překračuje max. povolenou transportní výšku vozidla
  • Trámce stabilizačních opěr nejsou zajištěny v přepravních polohách

Tyto požadavky byly zahrnuty do normy z důvodu mnoha nehod v Evropě.Nárazy do mostů, protože obsluha zapomněla složit správně jeřáb. Vážné nehody u ručně výsuvných trámců opěr, které se za jízdy vysunuly a mohli zasáhnout chodce a vozidla.

Zajištění stability (Směrnice pro strojní zařízení 2006/42/EC, EN 12999:2011, 5.6.8.1. a 5.10.3)

Nakládací jeřáby vyrobené po 29.12.2009 - s nosnosti max. nosnosti 1000 kg a vyšší, a jeřáby s max. zdvihovým momentem 40 000 Nm a výšším, musí být vybaveny bezpečnostním kontrolním systémem, který monitoruje stabilitu vozidla. Tento systém musí redukovat zdvihovou kapacitu nebo zastavit jeřáb, když trámce opěr nejsou vysunuty do konečné polohy.

EVS-D systémy monitorování stability- systém stability kalkuluje s nákladem na vozidle, a propočítává aktuální stabilitu vozidla. Systém odpovídá požadavkům EN 12999:2011 a požadavkům EN 280 O MEWP (koš pro obsluhu)

Reálnou ukázku nejnovějšího bezpečnostního systému společnosti HMF - EVS můžete shlédnout na ukázkovém videu.

http://www.youtube.com/watch?v=2bxiFbnApi8

 

Zpět

Další aktuality

Aktuality